Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fotografka Marie Tomanová a americké mládí
Kopelentová, Tereza ; Turek, Pavel (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl přiblížit dokumentární fotografickou práci české fotografky Marie Tomanové, která dlouhodobě žije ve Spojených státech amerických. Ta se řadí k dlouhé tradici amerických dokumentárních fotografů, kteří vyobrazovali nastupující mladou generaci a její kulturu v USA. V teoretické části diplomová práce představí stručnou historii postavení mladé kultury v americké společnosti od počátku 20. století do počátku nultých let 21. století a přiblíží kontext fotografů a fotografek, kteří se dokumentování mladých generací od poloviny 20. století do současnosti věnovali. Mezi nimi představí i Marii Tomanovou coby nejvýraznější představitelku současnosti. V praktické části pak diplomová práce nabídne vizuální sociálně sémiotickou analýzu vybraných fotografií dříve představených fotografů a fotografek. V rámci analýzy se práce pokusí rozklíčovat základní hodnoty, které jsou ve fotografiích mladých Američanů zakódované, porovnat jejich proměnu v průběhu času a také se zaměřit na odlišnosti v přístupu jednotlivých autorů. V neposlední řadě se do této linie amerických dokumentárních fotografů pokusí zařadit dílo již zmíněné fotografky Marie Tomanové. V závěru této práce budou výsledky těchto analýz interpretovány.
Dokumentární fotografie: Sídliště Ďáblice
McGoldrick, Stella ; Géla, František (vedoucí práce) ; Lábová, Sandra (oponent)
Hlavním tématem této bakalářské práce je architektonicky hodnotné Sídliště Ďáblice. Teoretická část práce se zaměřuje na jeho historii a architekturu, mimo jiné využívá i rozhovoru s vnukem hlavního architekta sídliště architektem Ondřejem Tučkem. Teoretický základ fotografické části uvádí základní koncepty a historii tří relevantních fotografických žánrů: dokumentární, street a urban fotografie. Přílohou práce je pak zpracovaná fotografická publikace s názvem Krásné sídliště Ďáblice, věnující se životu na ďáblickém sídlišti dnes.
Dokumentární fotografie: Lezení jako životní styl
Dlesková, Veronika ; Géla, František (vedoucí práce) ; Lábová, Sandra (oponent)
Bakalářská práce s názvem Dokumentární fotografie: Lezení jako životní styl je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou. V teoretické části se věnuji historickému propojení dokumentární fotografie s vysokohorským lezením a vyobrazení lezecké fotografie v médiích. Stručně představuji žánr dokumentární fotografie a věnuji se rozdílu mezi dokumentární a reportážní fotografií. Představuji fotoaparáty, jež byly používány lezci v první polovině 20. století, a stručně popisuji praktiky, jimiž se výstupy na nejvyšší hory světa dokumentují v současné době. V praktické části práce se věnuji dokumentaci současné generace českých lezců. Kromě fotografií na skalách přináším i autentický vhled do života lidí, pro něž lezení znamená životní styl.
Téma soukromého a veřejného v díle Libuše Jarcovjákové
Matějková, Kateřina ; Magidová, Markéta (vedoucí práce) ; Vartecká, Anna (oponent)
Bakalářská práce se věnuje interpretaci díla české fotografky Libuše Jarcovjákové a klade si za cíl zdůraznit jeho význam pro českou i světovou fotografii. V teoretické části představuje autorku, její kulturní zázemí tvořené významnými osobnostmi československé umělecké scény a stále se rozvíjející dílo a projekty. Nabízí pohled do světové fotografie přes hledání společných i rozdílných znaků s dílem Nan Goldin, se kterou je často srovnávána v českém i zahraničním prostředí. Zaměřuje se zejména na tvorbu ze 70. a 80. let, představenou v autorské knize Černé roky, její zasazení do dobového kontextu a interpretaci vybraných fotografií po stránce formální i obsahové. Intepretace se soustředí především na hledání hranic soukromého a veřejného, problematiku cenzury a autocenzury a promítání těchto vlivů do autorčiných snímků. Didaktická část práce představuje pedagogické dílo spojující v sobě poznatky a zkušenosti z teoretické a praktické části práce. Usiluje o detailnější vhled do oblasti dokumentární fotografie, do díla Libuše Jarcovjákové, směřuje k pochopení východisek její tvorby i ke společenské reflexi. Následně je její odkaz rozpracován do autorského souboru fotografií spolu s jejich autorskou reflexí. Klíčová slova Libuše Jarcovjáková; Černé roky; Evokativ; fotografie; interpretace;...
Život indické komunity v Česku
Kohoutová, Magdaléna ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
V praktické části této práce jsem pod názvem Život indické komunity v Česku dokumentovala každodennost několika zástupců této národnosti. Mým cílem bylo přiblížit, jak a proč tu tato velmi drobná menšina žije. Ve fotoknize, která z této snahy vzešla, jsem zachytila, jak se v jejich životech střetává východní a západní svět. Teoretická část této práce se věnuje žurnalistické fotografii, konkrétně fotoreportáži a dokumentární fotografii. Tyto dva žánry jsou si velmi blízké, dokonce se v mnohém překrývají. Určím proto, v čem spočívají rozdíly mezi nimi. Další kapitoly už se dotýkají praktické části mé práce. Popíšu, jak ve fotodokumentu pracovat se zobrazením cizích kultur. Na pomoc si vezmu postkolonialistickou teorii a její chápání vztahů mezi západní civilizací a zbytkem světa. Následně přiblížím práci několika současných českých fotografů, zabývajících se s cizími kulturami. Podívám se na jejich styl snímání a zvlášť se zaměřím na jejich chápání mezikulturního měřítka jejich práce.
Vágní terén - odvrácená strana města
Třísková, Nora ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Tato praktická bakalářská práce zkoumá skrze dokumentární fotografii tzv. vágní terény, zaměřuje se na zachycení jejich proměnlivosti a zabývá se jejich význam pro město a jeho obyvatele. Součástí práce je fotokniha Praha vágní. Teoretická část práce se soustřeďuje především na objasnění termínů, jako je vágní terén, ne-místo nebo brownfield, a dalších pojmů spojených s tímto tématem. Dále je dává do kontextu s médiem fotografie a mapuje proměnu dokumentárního přístupu k periferním krajinám i změnu vizuálního narativu, která se v druhé polovině 20. století odehrála ve vztahu k tomuto motivu. Praktickou část práce tvoří šedesátistránková fotokniha, která skrze dokumentární snímky mapuje podobu a vývoj vágních terénů v Praze. Fotografie v souboru kombinují klasické dokumentární postupy s konceptuálními přístupy k vizuální práci. Soubor jako celek ukazuje možný způsob, jakým se lze na vágní prostory dívat, jak je chápat a docenit jejich význam pro město.
Komunita amatérského fotbalového klubu FK Plácek Spořilov v dokumentární fotografii
Blatný, Jiří ; Géla, František (vedoucí práce) ; Lábová, Sandra (oponent)
Cílem této praktické bakalářské práce bylo vytvořit fotografický dokument o komunitě amatérských fotbalistů klubu FK Plácek Spořilov. Fotografická publikace, která je výsledkem praktické části práce, přináší svědectví o sportovních a jiných společenských aktivitách klubu a o jeho fungování. Stejně tak je zachycením fragmentů místa, na kterém se většina těchto činností odehrává. Teoretická část práce nejprve vymezuje pojem dokumentární fotografie a proměny jeho vnímání v průběhu historie. Sport vnímá jako společensky významný fenomén a mapuje aspekty, které ho do takové kategorie řadí. Snaží se postihnout kapacitu dokumentární fotografie se sportovní tematikou poskytnout hlubší vhled do společenských a psychologických aspektů sportu. V neposlední řadě přibližuje vybraná díla českých dokumentárních fotografů, kteří se ke sportu ve své práci vztahují, čímž svou praktickou část zasazuje do tematického kontextu.
Vnímání autenticity dokumentární fotografie z pohledu českých fotografů
Novotníková, Radka ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Předmětem této diplomové práce je prozkoumat činnost a myšlení českých dokumentárních fotografů a snaží se porozumět, jak se vypořádávají s autenticitou v jejich profesi, která je často vnímána jako objektivní způsob zachycování reality. Fotografie je brána jako důkaz, že se daná skutečnost opravu stala, a proto je mnohdy vnímána jako důvěryhodné médium. Často bývá opomíjeno, že fotografický snímek nezachycuje celou situaci, čímž se část příběhu ztrácí. Snímky jsou vytrhnuté okamžiky z času a kontextu, které zároveň podléhají autorovu myšlení a rozhodnutí, jak bude daná situace zachycena a prezentována veřejnosti. Tato práce se v teoretickém vymezení věnuje definici autenticity a vnímání fotografie jako subjektivního objektu zachycující realistické skutečnosti světa. Tyto poznatky jsou následně srovnávány s názory šesti českých dokumentárních fotografů získaných pomocí rozhovorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.